to create your life - don't read the books

och jag tittar på böckerna i hyllan.
lexikonen.
utspridda på olika hyllplan, men i grupper
så ändå i ordning.

så tänker jag att oj vad siffrorna på deras ryggar symboliserar allt.
livet.
de symboliserar hur tillgängliga våra påhittade livsmanualer är under olika perioder av livet.

123456 på lägsta hyllan.
Mina föräldrar hade all kontroll. Och alla tips och råd var allt för lättilgängliga.

789101112 på mellersta hyllan.
Jag skapar egen kontroll och bryr mig inte så mycket om andra. Visst finns manualre och regler, men de är inte så lätta att fastna i, och de intresserar mig heller inte särskilt mycket.

1314151617 glapp 24. På lägsta hyllan.
och det är här. alldeles för lätt att fastna i. alldeles för mycket regler och manualer att leva efter. vad får man göra och vad får man inte göra?. allt står här. men för att det ska bli så jobbigt, krångligt och bergochdalbaneaktigt som möjligt har vi slängt in allt i bokstavsordning, så att det ska verka lätt och luftigt men egentligen är det stentung


så kanske - to create your life, don't read things like this,
and for the love of god, don't create it.
LIVE IT.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0